New Choir Director Wanted2025-01-27T22:01:07-05:00

New Choir Director Wanted

Choir Director Responsibilities

  1. Choose appropriate musical repertoire both classical and modern for the choir to perform. Please note that the choir has a music archive and information concerning previous presentation of each piece. The choir librarian is an excellent source of information.
  2. Meet with the executive members as they organize details regarding programming, concert preparation, recruitment of new singers, etc.
  3. Conduct auditions to select suitable new choir members.
  4. Conduct rehearsals on Monday evenings. This is a fixed date.
  5. Schedule two Saturday morning workshops in each term with input from the executive. All meeting dates are included in the reservation of space contract with the City of Pointe-Claire.
  6. Plan a detailed rehearsal schedule for all practices and workshops to be inserted in music binders before distribution.
  7. Create suitable voice groupings for rehearsals. Provide a seating plan for rehearsals to be adjusted as needed.
  8. Liaise and work with the choir’s established accompanist.
  9. Begin each practice with a vocal warmup.
  10. Provide suggestions for practice aids for each section to be used at home.
  11. Plan suitable choir placement for concerts. Choose invited soloists and/or instrumentalists if it has been decided to include the same in the performance of a selected piece.
  12. Coordinate with the executive as plans are made regarding concert venue and technical assistance.

Choir Director Requirements

  • Bachelor’ degree in music, music education, or related field.
  • Proven experience working as a choir director.
  • Sound musical knowledge with the ability to interpret both classical and modern works.
  • Strong leadership and listening skills.
  • Excellent organization and problem-solving skills.
  • Effective communication skills.

Responsabilités du directeur/de la directrice de la chorale

  1. Choisir le répertoire musical approprié, classique et moderne, pour la chorale. Veuillez noter que la chorale possède des archives musicales et des informations concernant les présentations précédentes de chaque pièce. La musicothécaire de la chorale est une excellente source d’information.
  2. Rencontrer les membres de l’exécutif pendant qu’ils organisent les détails concernant la programmation, la préparation des concerts, le recrutement de nouveaux chanteurs, etc.
  3. Organiser des auditions pour sélectionner de nouveaux membres de la chorale.
  4. Mener des répétitions le lundi soir. Il s’agit d’une date fixe.
  5. Planifier deux ateliers le samedi matin à chaque session avec la participation de l’exécutif. Toutes les dates de rencontre sont incluses dans le contrat de réservation d’espace avec la Ville de Pointe-Claire.
  6. Planifier un calendrier de répétition détaillé pour tous les répétitions et ateliers à être inséré dans les classeurs de musique avant la distribution.
  7. Créer des groupes de voix appropriés pour les répétitions. Fournir un plan de placement des chanteurs pour les répétitions, à ajuster selon les besoins.
  8. Assurer la liaison et travailler avec l’accompagnateur établi de la chorale.
  9. Commencer chaque pratique par un échauffement vocal.
  10. Pour chaque section proposer des aides à la pratique à utiliser à la maison.
  11. Pour les concerts planifier un placement approprié des chanteurs. Choisir des solistes et/ou des instrumentistes invités s’il a été décidé de les inclure dans l’interprétation d’une pièce sélectionnée.
  12. Coordonner avec la direction au fur et à mesure que les plans sont établis concernant le lieu du concert et l’assistance technique.

Exigences pour le directeur/la directrice de la chorale

  • Baccalauréat en musique, en éducation musicale ou dans un domaine connexe.
  • Expérience avérée en tant que directeur/directrice de chœur.
  • Connaissances musicales solides et capacité à interpréter des œuvres classiques et modernes.
  • Fortes compétences en leadership et en écoute.
  • Excellentes compétences en organisation et en résolution de problèmes.
  • Compétences efficaces en communication.